کارگری

اعتصاب گسترده کارگران سامسونگ برای نخستین بار

به گزارش خبرنگار کا 118 به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه‌های کارگران سامسونگ در شب جمعه (هفتم ژوئن) برای اولین بار در تاریخ این شرکت اقدام به یک اعتصاب گسترده کرد. 

اعتصاب و تحصن عمومی کارکنان زمانی رخ داده است که این قدرتمندترین شرکت کره جنوبی، برای رسیدن به تراشه‌های مورد استفاده در هوش مصنوعی با دیگر رقبای خود تلاش می‌کند. 

اتحادیه ملی کارکنان سامسونگ الکترونیک (NSEU)، که تقریباً ۲۸ هزار عضو دارد، اعلام کرد که برای درخواست حقوق بیشتر متناسب با تورم و سطح معیشتی کره جنوبی، کار را برای یک روز متوقف کرده است. 

به گفته تحلیلگران، این کناره‌گیری از کار بعید است که فوراً بر تولید یا انتقال محصولات تأثیر بگذارد، اما به دلیل رقابت بر سر رسیدن به فناوری هوش مصنوعی و نزدیک شدن سطح رقابت در تولید تراشه‌های مشابه تولید تایوان، فشار بر Samsung جدی خواهد بود. 

لی هیون کوک، مسئول اتحادیه کارکنان سامسونگ NSEU به رویترز گفته است: «هدف از اعتصاب، گفتگوی موثر با مدیریت است. او بدون ارائه جزئیات گفت که اتحادیه در حال آماده‌سازی اقدامات بیشتر در روز جمعه است. 

در مقابل روابط عمومی شرکت سامسونگ مدعی شده است: اعتصاب اخیر کارکنان هیچ تاثیری بر تولید یا فعالیت تجاری نداشته است. این شرکت گفت: اعتصاب یک روز پس از تعطیلات عمومی کاهش یافت و تعداد کارکنان کمتری نسبت به روز مشابه سال گذشته در مرخصی سالانه وجود داشت. 

این اتحادیه روشن نکرد که چه تعداد از اعضا از طریق مرخصی سالانه در اعتصاب شرکت کردند. 

یکی از مقامات این شرکت گفته است: «ما صمیمانه با اتحادیه در مذاکره بوده‌ایم و به گفتگو با آن‌ها ادامه خواهیم داد.» 

قیمت سهام سامسونگ، ۰.۱٪ سقوط را دربرابر سایر سهام‌ها در بازار بورس کره نشان می‌دهد. 

این اعتصاب به دنبال اعتراضات دیگر کارگران در هفته‌های اخیر در خارج از دفاتر در سئول (پایتخت) و همچنین خارج از یک سایت تولید تراشه در هواسونگ، در جنوب پایتخت کره جنوبی صورت گرفت. 

پس از آن سامسونگ تصمیم گرفت با وعده افزایش ۵.۱ درصدی دستمزدها در سال جاری شروع به کار کند. NSEU، بزرگترین اتحادیه شرکت، خواهان اخذ امتیاز بیشتر مانند بهبود سیستم پاداش‌های کار و حل و فصل موضوع اضافه کاری و مرخصی شده است. کارگران سامسونگ می‌گویند که در صورت‌ عدم تحقق خواسته‌های آنان ممکن است یک روز دیگر اعتصاب کنند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا