ورزشی

النصر در ساحل آرامش، استقلال غرق در حاشیه

به گزارش کا 118، تیم النصر با لشکری پر و پیمان به ورزشگاه راشد دبی برای تقابل با استقلال لشکرکشی می کند. دیدار استقلال – النصر در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در حالی برگزار می‌شود که دو تیم با شرایط متقاوتی نسبت به یکدیگر پا به این مسابقه می‌گذارند.

در حالی که استقلالی‌ها اخیراً شرایطی کاملاً نابسامان داشته‌اند و با 3 برد، 2 باخت و 2 مساوی در رده دهم جدول لیگ برتر ایران قرار داشته و در لیگ نخبگان آسیا هم به یک برد مقابل الغرافه و یک باخت مقابل السد رسیده‌اند، در آن سوی میدان زردپوشان النصر اخیراً شرایطی به مراتب بهتر را تجربه کرده و در 5 بازی اخیر خود مقابل الحزم در جام حذفی، الوحده، العروبه و الشباب در لیگ حرفه‌ای عربستان و الریان قطر در لیگ نخبگان آسیا به برد رسیده‌اند.

فارغ از شرایط فنی و حال و هوای اخیر نماینده عربستان، یکی از وجه تمایزهای اصلی این تیم نسبت به آبی‌پوشان تهرانی ترکیب پرستاره النصری‌ها است که 10 بازیکن خارجی شامل کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، مارسلو بروزویچ، آیمریک لاپورت، اوتاویو مونتیرو، اندرسون تالیسکا، محمد سیماکان، بنتو متئوس، ویسلی تکیسیرا و گابریل آنجیلو را در اختیار دارد.

 در آن طرف میدان اما خبری از خارجیان بی‌شمار نیست و رافائل سیلوا، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو، 5 بازیکن خارجی استقلال هستند. در این میان قطعاً کریستیانو رونالدو سنگین‌ترین وزنه النصر است که یک تنه هم می‌تواند کفه ترازو را برای نماینده عربستان سنگین‌تر کند؛ او که تا هفته هفتم با ثبت 6 گل در رده سوم جدول گلزنان لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد تا به اینجای فصل نمایش خوبی از خود به جا گذاشته و قطعاً در ورزشگاه راشد دبی هم تلاش می‌کند تا پایش به گلزنی باز شود. در کنار او سادیو مانه وینگر سنگالی النصر دیگر ستاره عربستانی‌ها است که برخلاف فصل قبل، با آمدن استفانو پیولی اخیراً شرایط بهتری پیدا کرده و مجدداً به روزهای اوج باز گشته که حالا می‌تواند دیگر تهدید بزرگ النصر برای استقلالی‌ها باشد.

تالیسکا هم دیگر مهره کلیدی النصری‌ها است که با سه گل زده در رده نهم بهترین گلزنان لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد و دیگر مهره زهردار این تیم محسوب می‌شود. همچنین بروزویچ هافبک صربستانی و لاپورت مدافع اسپانیایی النصری‌ها هم با عملکردی خوب در بازی‌های اخیر موفق به کسب نمره‌ای درخشان شده‌اند و دیگر ستاره‌هایی هستند که النصر در جیب دارد.

با این حال با بررسی آمار اخیر استقلال در بازی‌های لیگ نخبگان آسیا می‌توان دید که آبی‌پوشان با ثبت 33 شوت، بیشترین تعداد شوت‌ها را به سمت دروازه رقبا داشته‌اند که حالا می‌توانند از این فاکتور هم مقابل شاگردان پیولی به نفع خود استفاده کنند.

همچنین به رغم تمام این وجه تمایزها، دو تیم از نظر جایگاه در جدول لیگ نخبگان آسیا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و در حالی که تیم النصر با 1 برد و یک مساوی در رده چهارم جدول غرب آسیا قرار دارد، استقلالی‌ها هم با 1 برد و 1باخت، تنها یک پله پایین‌تر از شاگردان پیولی در رده پنجم قرار دارند که این موضوع خود جای امیدواری دارد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا