ورزشی

ناپدید شدن بازیکن تیم ملی کوبا در آستانه جام جهانی

به گزارش کا 118، هارولد آگیلرا از تیم ملی کوبا در ویزو پرتغال اردوی آن‌ها را به شکل عجیبی و بسیار غیرمنتظره ترک کرد. آنچه که رسانه‌های این کشور به آن پرداخته‌اند، این بوده بازیکن ۲۲ ساله که اصالتا اهل کاماگوئی است، پس از بازی دوستانه فوتسال کوبا مقابل اوکراین به عنوان بخشی از آماده‌سازی آنها برای جام جهانی فوتسال آینده ۲۰۲۴ در ازبکستان، به‌طور مرموزی ناپدید شد. آگیلرا بیشتر به‌خاطر نقشش به عنوان یک تمام کننده در تیم ملی شناخته می‌شود.

رسانه‌ها همچنین نقش مهم آگیلرا در نیکاراگوئه پیش از جام جهانی ۲۰۲۴ را برجسته کردند و به کوبا کمک کرد تا در بازی مقابل کاستاریکا نتیجه را در نیمه نهایی به تساوی بکشاند و با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال راه یابند. آگیلرا در این جدال در لحظات پایانی، در نقش دروازه‌بان (یار پنجم) در سیستم پاورپلی موفق به گلزنی شد.

لازم به ذکر است، اولین‌بار نیست که یک بازیکن کوبایی ناپدید می‌شود. طی سه سال گذشته ورزشکاران کوبایی مهاجرت کرده‌اند. اوایل امسال در المپیک پاریس شاهد رقابت ۲۱ ورزشکار کوبایی با پرچم‌های مختلف بودیم. در آوریل امسال، لازارو کاسترو از تیم فوتسال کوبا در جریان مسابقات قهرمانی پیش از جام جهانی کونکاکاف در ماناگوئه نیکاراگوئه نیز غیب شد.

پیش‌ترها در نوامبر ۲۰۲۳، باربارو شلیر و امستو دوانس، دو بازیکن دیگر فوتسال کوبا در حالی که برای یک مسابقه تدارکاتی در تور کاستاریکا حضور داشتند، در چشم برهم زدنی تیم را ترک کردند. پیش از این، در سال ۲۰۲۲، سه بازیکن فوتسال کوبایی، لئوناردو آسودو، ماریو پلانچت و کریستین تمپرانو در طول مسابقات فوتسال در گواتمالا از تیم جدا شدند.

فرار مداوم بازیکنان کوبایی قطعا به شانس آنها در ازبکستان ۲۰۲۴ لطمه خواهد زد، جایی که آنها در مرحله گروهی با تیم‌های مطرحی مانند برزیل و کرواسی بازی خواهند کرد. تایلند دیگر حریف آن‌ها محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد مقابل آن‌ها نیز شانسی نداشته باشند. کوبا اولین بازی خود در جام جهانی را در ۱۴ سپتامبر برابر برزیل در مجموعه ورزشی بخارا برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا