کارگری

کارگران خدماتی شهرداری تبریز: طرح طبقه‌بندی اجرا شد، فوق العاده جذب را هم اجرایی کنید

به گزارش خبرنگار کا 118، یک منبع کارگری در شهرداری تبریز گفت: دولت در سال ۹۸ پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد اما این مصوبه هنوز برای کارگران شهرداری تبریز اجرا نشده و صرفا برخی از شهرداری‌ها آن را برای کارگران خود اعمال کرده‌اند.

او با بیان اینکه اخیرا نیز بنا به درخواست شماری از شهرداری‌ها، سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور طی نامه‌ای به معاونت اشتغال وزارت کار مبنی بر برقراری فوق العاده جذب کارگران شهرداری‌ها اقدام کرده است، گفت: برقراری فوق العاده شغل موجب برقراری نظام هماهنگ حقوق وجلوگیری از تبعیض بین کارگران می‌شود. بنابراین برای ایجاد انگیزه و جبران بخشی از حقوق و مزایا مشمولین و ایجاد وحت رویه در اجرا از شهرداری تبریز درخواست داریم به استناد تبصره (۲) ماده (۱۹) طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شهرداری‌ها و سازمانهای وابسته با برقراری فوق العاده جذب کارگران شهرداری موافقت کند.

به گفته وی؛ حدود یک هزار و ۴۰۰ کارگر خدماتی و پاکبان شهرداری تبریز از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰با تصمیم شهردار و لایحه شورای شهر مشمول طرح تبدیل وضعیت از قرارداد کار شرکتی به تامین نیرو، و در نتیجه؛ ۲۷ شرکت پیمانکار از بخش خدمات و تنظیف حذف شدند. با وجود این طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز از اسفند ۱۴۰۱ برای کارگران شهرداری تبریز اجرا شده اما همچنان کارگران پاکبان  شهرداری تبریز از کمترین حقوق برخوردارند و از دریافت فوق‌العاده حق جذب محروم مانده‌اند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا