اقتصاد

امکان استفاده کشورهای همسایه از محصولات بنیاد مستضعفان

به گزارش کا 118، حسین دهقان در آیین امضای تفاهم نامه تاسیس اولین کارخانه نوآوری صنایع غذایی کشور اظهار  داشت: امضای این تفاهم‌نامه در این ایام شاید بیان حقیقتی باشد که راه خدمت باز است و باید در مسیر خدمتگزاری به مردم جدی‌تر، شکوفاتر و موثرتر گام نهاد و برای حل و رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه ملی تلاش کرد.

وی ادامه داد: براساس ماموریتی که برای بنیاد مستضعفان ترسیم شده بنیاد در عرصه‌هایی حضور پیدا خواهد کرد که رافع برخی از گلوگاه‌های امر توسعه علم و فناوری و تولید و حرکت در جهت ایجاد الگوهای کارآمدی است که قابل تکرار و استفاده در حوزه‌های مختلف باشد، به خصوص مسائلی که اساساً بخش خصوصی و مردم قادر و مایل به حضور در آن عرصه نیستند، در عین حالی که نیاز به حمایت و مساعدت و راهبری دارند تا بتوانند ظرفیت‌های خود را در آن حوزه فعال کنند و بهره تلاش و زحمات خود را ببرند.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این بنیاد تاکنون در مسیر توسعه کشور گام‌های اساسی برداشته است، افزود: بنیاد تاکنون در عرصه‌های متناسب با ماموریت خود گام برداشته و امروز ما به دنبال فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های اولویت‌دار برای کشور هستیم.  

دهقان گفت: بر همین مبنا یکی از بحث‌هایی که بنیاد مستضعفان آن را دنبال می‌کند موضوع امنیت غذایی است و در این حوزه از نهاده‌های دامی گرفته تا بازار عرضه و بهره برداری مورد توجه ما قرار دارد. 

وی ادامه داد: تصور می‌کنیم باید بنیاد و دولت در جایی نقش آفرینی کنند که جهت ساز و تعیین کننده بوده و می‌تواند رافع مشکلات و موانع و گلوگاه‌های مسیر باشد.  

دهقان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد باید نقطه آغازی برای یک تجربه جدید در این حوزه قلمداد شود و تحقق این موضوع نیازمند همت و عزم جدی است. باید از این تجربه جدید مراقبت کنیم و دعا کنیم بذری که امروز کاشتیم در آینده به درختی تنومند تبدیل شود که کشور و ملت بتوانند از محصول آن بهره‌مند شوند. 

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: باید تلاش کنیم چنین طرح‌هایی را فراتر از مرزهای ملی کشور توسعه دهیم و کشورهای دوست و همسایه و کشورهایی که نیازمند این مسئله هستند هم بتوانند از برکات این محصول بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: بنیاد با همه ظرفیت  و توان مادی و معنوی در این حوزه قدم خواهد نهاد و در بحث فضای اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی نباید این عرصه خالی بماند و مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد و باید به نتیجه ملموسی از آن برسیم برهمین اساس در نظر داریم ظرف یک ماه آینده سندی را ساماندهی و اجرا کنیم که بتوانیم در راستای وفاق ملی و هم‌افزایی و هم آفرینی جدی این کار را دنبال کنیم.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا