کارگری

پایان اعتصاب بیش از یکماهه کارگران سامسونگ هند

به گزارش خبرنگار کا 118 به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه شنبه بنابر اعلام شرکت سامسونگ اعتصاب بیش از یکماهه کارگران کارخانه سامسونگ در هندوستان پایان یافته است. 

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که کارگران بخش هندی سامسونگ تصمیم گرفته‌اند به اعتصاب کارخانه خود در ایالت تامیل در جنوب هند پایان دهند. 

اعتصاب در کارخانه با حمایت مرکز اتحادیه‌های کارگری هند (CITU)، شروع شد و به بزرگ‌ترین اعتصاب و اعتراض کارگری در دهه‌های اخیر در این کشور بدل شد. 

این اعتصاب بر تلاش نخست‌وزیر نارندرا مودی راستگرای این کشور برای جذب سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی تولیدات محلی سایه انداخت. 

سامسونگ هند اواخر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیم مرکز اتحادیه‌های کارگری هندوستان (CITU) برای لغو اعتصاب در کارخانه که حدود ۲ هزار کارگر دارد، استقبال می‌کند. 

این شرکت جزئیاتی از توافق خود با کارگران برای تغییرات در قراردادها را افشا نکرده است. دفتر سامسونگ در هند اعلام کرد: ما علیه کارگرانی که صرفاً در اعتصاب شرکت کرده‌اند، اقدامی نخواهیم کرد. این درحالی است که این شرکت توضیح نداد که چگونه بدون اعلام قبلی علیه بسیاری از کارگران این شرکت اقدام کرده است. 

پیش از این، سامسونگ از اعضای اتحادیه اعتصاب‌کننده در دادگاهی محلی شکایت کرد زیرا تنش‌ها بین دو طرف بالا گرفته بود. 

بیش از ۱۰۰۰ کارگر سامسونگ هند از ۹ سپتامبر در نزدیکی کارخانه در نزدیکی کارخانه تحصن کرده و گاه و بی‌گاه به تظاهرات پرداختند. آنان باوجود دستگیری‌های گسترده و تهدید اخراج، خواستار افزایش دستمزدها و به رسمیت شناختن اتحادیه خود و رسمی شدن نیروهایشان شدند. 

طبق گزارش CITU، کارگران سامسونگ به طور متوسط ​​۲۵۰۰۰ روپیه (۳۰۰ دلار) در ماه درآمد دارند و خواهان افزایش ماهیانه ۵۰ درصدی مزد و رسیدن به سطح دریافتی ۴۵۰ دلار دریافتی هستند. 

سامسونگ قبلاً گفته بود که میانگین حقوق ماهانه کارگران تمام وقت تولیدی در کارخانه تقریباً دو برابر کارگران مشابه در منطقه است که اتحادیه‌ها این ادعا را همواره رد کرده بودند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا